Rozpoczęła się specjalna, internetowa edycja Sejmu Dzieci i Młodzieży, której temat brzmi: Śladami kardynała Stefana Wyszyńskiego – w poszukiwaniu drogowskazów we współczesnym świecie według wartości i ideałów Prymasa Tysiąclecia. W jaki sposób możesz wykorzystać nauki kardynała Stefana Wyszyńskiego w obecnej rzeczywistości, w odniesieniu do swojego życia, do życia Twojej rodziny lub społeczności, w której mieszkasz?
KTO MOŻE WZIĄĆ UDZIAŁ W KONKURSIE?
Do udziału w projekcie zaproszeni są młodzi ludzie tworzący dwuosobowe zespoły, składające się z uczniów jednej szkoły lub zespołu szkół, którzy w dniu rozpoczęcia rekrutacji, tj. 30 marca 2021 roku, mają już ukończone 13 lat i którzy w dniu 1 czerwca 2021 roku nie ukończyli jeszcze 18 lat. Na stronie znajdziecie Regulamin udziału w SDiM oraz Przewodnik SDiM 2021, z którymi powinniście się zapoznać przed przystąpieniem do realizacji zadania. Zachęcamy także do śledzenia oficjalnej strony SDiM na Facebooku http://www.facebook.com/sejmdzieciimlodziezy.
Do udziału w konkursie możecie zgłaszać się do 6 maja 2021 r. do godz. 15:00, natomiast 10 maja 2021 r. o godz. 13:00 mija ostateczny termin opublikowania przez Was relacji z wykonanego zadania rekrutacyjnego na platformie SDiM. Do udziału w projekcie nie jest wymagana opieka nauczyciela nad zespołem, ale niezbędna jest zgoda rodziców lub opiekunów prawnych.
TERMINY:
- 30 marca – 6 maja do godz. 15:00 – rejestracja zespołów na platformie internetowej SDiM
- 10 maja do godziny 13:00 – ostateczny termin opublikowania przez zespoły wykonanego zadania rekrutacyjnego na platformie SDiM
- 10 – 28 maja – czas na ocenę zadań rekrutacyjnych
- 1 czerwca do godz. 15:00 – publikacja listy laureatów konkursu na platformie internetowej SDiM oraz na stronach internetowych organizatora i współorganizatorów
W JAKI SPOSÓB ZAREJESTROWAĆ SIĘ DO PROJEKTU?
Zgłoszenia do projektu dokonywane są tylko i wyłącznie przez rejestrację zespołu na stronie internetowej - sdim.sejm.gov.pl
REJESTRACJA KROK PO KROKU:
- Wejdź na stronę sdim.sejm.gov.pl
- Kliknij: REJESTRACJA
- Przeczytaj regulamin
- Wypełnij formularz zgłoszeniowy
- Pobierz i załącz podpisaną zgodę rodzica/opiekuna prawnego
- Wyślij zgłoszenie
- Czekaj na akceptację
REALIZACJA PROJEKTU: Zadanie rekrutacyjne polega na przygotowaniu przez dwuosobowy zespół pracy w jednej z trzech kategorii, do wyboru:
PRACA PLASTYCZNA
Zadaniem uczestnika jest stworzenie – zgodnie z tematem wiodącym tegorocznego SDiM – pracy plastycznej w dowolnej technice, np.: rysunkowej, rysunkowo-graficznej, malarskiej, w formie przestrzennej lub płaskiej (praca płaska powinna być sporządzona w formacie nie mniejszym niż A4). Może to być np. obraz, plakat, collage, krótki komiks (jedna strona), infografika, mapa, rzeźba lub to, co Wam wyobraźnia podpowie. Prace plastyczne powinny spełniać wymogi: skan o rozdzielczości min. 300dpi lub fotografia o wymiarach najlepiej 4272 x 2848 pikseli. Pracę plastyczną należy dodać na platformę w formie linka w odpowiednim oknie [Praca plastyczna].
PRACA PISEMNA
Powinna być napisana zgodnie z tematem wiodącym konkursu, prozą, ale może zawierać wkomponowany w nią tekst wiersza własnego autorstwa. Powinna mieścić się na minimum 2 stronach A4, ale nie więcej niż na 5 stronach A4. Należy użyć czcionki Times New Roman o rozmiarze 12, interlinia powinna wynosić 1,15, a marginesy znormalizowane 2,5 cm. Praca może mieć formę rozprawki, twórczego opowiadania, pamiętnika, dziennika, sprawozdania, wywiadu lub każdej innej formy, którą kreatywność i wyobraźnia Wam podsuną.
Pamiętajcie! Każda praca konkursowa musi stanowić oryginalną twórczość zespołów biorących udział w konkursie. Nie może być ona obciążona prawami autorskimi na rzecz osób trzecich lub prawem do publikacji. Praca nie może w żadnej części stanowić plagiatu ani być kopią lub fragmentem innego utworu. Dopuszcza się stosowanie cytatów, jednak koniecznie wskażcie ich źródło i pamiętajcie, że nie mogą one przekroczyć 10% objętości przesłanej pracy (liczone jako liczba znaków ze spacjami)
Praca pisemna powinna zostać przez Was zapisana w formacie pdf. oraz umieszczona na platformie w odpowiednim oknie [Praca pisemna].
PRACA MULTIMEDIALNA
Może mieć postać:
- niebanalnej prezentacji;
- vloga filmowego (filmik w postaci wideobloga od 3 do 5 minut) – prezentującego efekty poszukiwań, pracy, związanego z sylwetką Prymasa, a szczególnie z jego nauczaniem i wpływem tych nauk;
- filmu krótkometrażowego (od 3 do 5 minut) – w formie dokumentalnej lub fabularnej:
- forma dokumentalna powinna zawierać wywiady oraz elementy ikonograficzne w postaci archiwalnych dokumentów lub fotografii, mogą być np. fotografie miejsc pamięci,
- forma fabularna powinna być zrealizowana na podstawie napisanego wcześniej scenariusza; może to być film fabularny lub nagrana etiuda teatralna, w których odegracie role,
- film poklatkowy – ciekawa forma tworzenia filmu, do której znajdziecie wskazówki w dalszej części przewodnika.
- Wszystkie filmy powinny spełniać następujące standardy: format obrazu HD lub FULL HD, format mp4, kodek h. 264.
- słuchowiska (od 3 do 5 minut) – format mp3, przydatne wskazówki w linku zamieszczonym poniżej.
Pracę multimedialną należy dodać na platformę w formie linka w odpowiednim oknie [Praca multimedialna].
Weź udział w SDiM poprzez wykonanie 5 kroków:
- ZAPOZNAJ SIĘ Z TEMATEM
- PRZECZYTAJ REGULAMIN
- DOWIEDZ SIĘ JAK WYKONAĆ ZADANIE – ZAPOZNAJ SIĘ Z PRZEWODNIKIEM
- ZAREJESTRUJ SWÓJ ZESPÓŁ - REJESTRACJA możliwa tylko do 6 maja do godz. 15.00
- DZIAŁAJ
NAGRODY:
Organizator przyzna autorom zwycięskich prac nagrody rzeczowe:
- za zajęcie I miejsca – członkowie zespołu otrzymają po jednym laptopie oraz zostaną zaproszeni na spotkanie z Marszałkiem Sejmu, które odbędzie się w gmachu Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej,
- za zajęcie II i III miejsca – każdy członek zespołu otrzyma jeden czytnik e-booków oraz jeden głośnik bezprzewodowy, a oba zespoły zostaną zaproszone na spotkanie z Marszałkiem Sejmu, które odbędzie się w gmachu Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej,
- za zajęcie IV i V miejsca – każdy członek zespołu otrzyma jeden czytnik e-booków, a oba zespoły zostaną zaproszone na spotkanie z Marszałkiem Sejmu, które odbędzie się w gmachu Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej,
- pozostałe 225 zespołów otrzyma sejmowe upominki.
Wszyscy laureaci otrzymają zaświadczenia o udziale w Sejmie Dzieci i Młodzieży.
Informacja o specjalnej edycji Sejmu Dzieci i Młodzieży - https://www.ko.rzeszow.pl/_na_glownej/uwaga-rozpoczela-sie-rekrutacja-do-specjalnej-edycji-sejmu-dzieci-i-mlodziezy/
Sejm Dzieci i Młodzieży - https://sdim.sejm.gov.pl/
Regulamin - https://sdim.sejm.gov.pl/sdim_2021.nsf/page.xsp/regulamin
Osoby chętne proszę o zgłaszanie się do Justyny Solarz-Mazur (e-dziennik i platforma MSTeams)