Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Wyszukaj

Licznik odwiedzin

Dzisiaj 7

Wczoraj 172

W ostatnim tygodniu 1084

W ostatnim miesiącu 556

Wszystkich 788348

Kubik-Rubik Joomla! Extensions

Logowanie

Playlista radiowęzła

biblioteka 20201

Prowadzenie zajęć lekcyjnych w formie e-learning charakteryzuje się określonymi zasadami. Cześć elementów charakterystycznych dla zajęć online występuje w formie synchronicznej czyli występuje kontakt w czasie rzeczywistym umożliwiający interakcję, jednakże ich większość odbywa się w trybie asynchronicznym. Nauczyciele praktycznej nauki zawodu starają się jak najwięcej zajęć prowadzić właśnie poprzez formę nauczania synchronicznego, gdyż kontakt w czasie rzeczywistym o wiele bardziej stymuluje ucznia do przyswajania i wdrażania nowego materiału.

Regionalne Centrum Edukacji Zawodowej stara się sprostać nauczaniu e-learningowemu na jak najwyższym poziomie. Lekcje prowadzone są w większości w czasie rzeczywistym, głównie na platformie Ms Teams.

Poniżej krótka fotorelacja z kolejnych zajęć praktycznej nauki zawodu w naszej szkole. Pan mgr inż. Tomasz Wieleba, który prowadzi zajęcia w ramach Pracowni Eksploatacji i Programowania Urządzeń i Systemów Mechatronicznych przedstawił swoją lekcę w klasie 3 technikum mechatronicznego.

W klasie trzeciej uczniowie zdają egzamin praktyczny z kwalifikacji EE.02 - montaż, uruchamianie i konserwacja urządzeń i systemów mechatronicznych. W czasie zajęć przeprowadzono montaż, uruchomienie i testowanie elektropneumatycznego układu sterowania urządzenia mechatronicznego. Podobne czynności wykonuje uczeń na egzaminie zawodowym, więc tego typu prezentacja na pewno pomoże w przygotowaniach do niego. Z całą pewnością nie jest to doskonała forma przygotowań, ale w obecnej sytuacji jedyna możliwa - więc ją wykorzystujemy.

      1      2     5

          3        20200529 085818       20200529 085907

Poniżej oraz w zakładce MATURA – INFORMACJE, została zamieszczona „Instrukcja”, z którą powinni się pilnie zapoznać WSZYSCY MATURZYŚCI, będzie ona uzupełniona na bieżąco, zgodnie z zaleceniami CKE, OKE i wtedy zostanie również przesłana poprzez e-dziennik.

ik pdf Instrukcja dla absolwentów przystępujących do egzaminów w 2020 r.

Każdy maturzysta i uczeń zdający egzamin zawodowy, w chwili,

kiedy dostanie tą instrukcję przez e-dziennik, musi się z nią zapoznać ponownie,

gdyż będzie ona uzupełniana na bieżąco o istotne dla nich informacje.

Etap okręgowy Podkarpacki Północny.

W dniu 8 maja 2020 r. w Regionalnym Centrum Edukacji Zawodowej odbył się etap okręgowy Olimpiady Innowacji Technicznych i Wynalazczości. Szkoła była organizatorem eliminacji okręgowych Okręgu Podkarpackiego i Okręgu Podkarpackiego Północnego. Do komitetu organizacyjnego wpłynęły prace uczniów ze szkół: Regionalnego Centrum Edukacji Zawodowej w Nisku, Zespołu Szkół Technicznych im. Tadeusza Kościuszki w Leżajsku, Centrum Edukacji Zawodowej w Stalowej Woli oraz Zespołu Szkół w Gorzycach. Prace z Okręgu Podkarpackiego zgłosiły szkoły: Zespół Szkół Technicznych i Ogólnokształcących Technikum Nr 2 im. Stefana Banacha w Jarosławiu, Liceum Ogólnokształcące im J. Słowackiego w Przemyślu.

We wszystkich kategoriach Olimpiady : Pomysł ekologiczny, Pomoc dydaktyczna, Usprawnienia softwarowo- techniczne, Pomysł techniczny, zostały złożone prace naszych uczniów. Opiekunem naukowym prac jest mgr inż. Marian Chrapko. Wyniki rywalizacji przedstawia załączona tabela.

ik pdf Wyniki eliminacji okręgowych

Uczestnicy Olimpiady, którzy zajęli I i II miejsce otrzymują tytuł finalisty. Ten tytuł uprawnia do zwolnienia z części pisemnej egzaminu zawodowego(zgodnie z rozporządzeniem MEN) oraz przyjęcie na uczelnie techniczne.

W ocenianiu prac brane są pod uwagę kryteria ujęte w regulaminie OOTiW : twórczy charakter rozwiązania, usprawnienia, wyrażające się nowością, oryginalnością, pomysłowością i stopniem samodzielności autora (-ów);   wartości użytkowe przeprowadzonych badań lub dokonanego rozwiązania, rodzaj i wielkość efektów technicznych, techniczno – organizacyjnych, ekonomicznych i innych, wynikających z zastosowania i upowszechnienia rozwiązania (usprawnienia);   stopień nowości, zastosowanych nowych technik badawczych, bądź technik wytwarzania.

Olimpiada Innowacji Technicznych i Wynalazczości ma na celu zainteresowanie młodzieży problematyką innowacyjności, poszerzaniu wiedzy oraz aktywności.

Zgodnie z rozporządzeniem MEN z 2020r. w roku szkolnym 2019/2020 nie będą organizowane zawody III stopnia.

http://www.pzswir.pl/olimpiada

Dzięki dotacji w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014 – 2020 przy Regionalnym Centrum Edukacji Zawodowej w Nisku utworzono Miejsce aktywności lokalnej.

Dotację w wysokości 46 tysięcy złotych pozyskało Stowarzyszenie Pracowników, Absolwentów i Przyjaciół Regionalnego Centrum Edukacji Zawodowej w Nisku z programu PROW w ramach poddziałania 19.2 „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” na utworzenie Miejsca aktywności lokalnej przy Regionalnym Centrum Edukacji Zawodowej w Nisku.

W ramach inwestycji na terenie rekreacyjnym przy Regionalnym Centrum Edukacji Zawodowej w Nisku wykonano altanę sześcioboczną o konstrukcji stalowej wyposażoną w miejsca do siedzenia oraz miejsce na ognisko.

Miejsce aktywności lokalnej zostało wyposażone w elementy małej architektury: grill ogrodowy, ławki oraz kosz na śmieci.

Całość terenu została wyłożona kostką betonową.

Utworzenie Miejsca aktywności lokalnej ma na celu integrację społeczności lokalnej poprzez uczestnictwo w życiu społecznym i zawodowym.
Obiekt będzie dostępny dla wszystkich zainteresowanych.

altana DSC 0071 DSC 0075 altana

Copyright © 2015. All Rights Reserved.