Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Konkurs rozpoczął się w grudniu etapem szkolnym, w którym udział wzięło 25 uczniów RCEZ. Szkolna Komisja Konkursowa w składzie: Krzysztof Kolasiński, Anna Hasiak-Tofilska, Marian Chrapko przeprowadziła konkurs, w wyniku którego do etapu drugiego dostali się Krzysztof Chrząstek z kl. 3A, Krystian Palczak z kl. 3D, Mateusz Czopik z kl. 2D, Kubik Sebastian z kl. 1A.

21 lutego 2017 r. uczniowie wzięli udział w drugim etapie KWT, który przeprowadzono w Zespole Szkół Technicznych i Ogólnokształcących w Jarosławiu. W tych eliminacjach brało udział około 100 uczestników z województwa podkarpackiego. Do trzeciego, końcowego etapu zakwalifikowało się 40 najlepszych zawodników, w tym trzech z RCEZ. W finale wezmą udział: Mateusz Czopik, Sebastian Kubik i Krystian Palczak.

 

Ośmiu uczniów Regionalnego Centrum Edukacji Zawodowej w Nisku weźmie udział w Ogólnopolskim Konkursie Chemicznym "Alchemik". Podstawową formą konkursową jest udział w teście, który zostanie przeprowadzony 9 marca 2017r., we wszystkich szkołach jednocześnie. Celem konkursu jest przede wszystkim sprawdzian umiejętności, popularyzacja i pogłębianie wiedzy z zakresu chemii ale także rozrywka umysłowa. Szkolnym organizatorem konkursu jest wicedyrektor Andrzej Habigier.

8 lutego 2017r. w auli RCEZ odbył się XIII Szkolny Konkurs Wiedzy o Wielkiej Brytanii i Krajach Niemieckojęzycznych. Konkurs był przeprowadzony w formie testu przez nauczycieli języków obcych. Celem nadrzędnym konkursu było motywowanie uczniów do nauki języków obcych oraz poznawania innych kultur.

Tegoroczna edycja cieszyła się sporym zainteresowaniem, a z pytaniami zmagało się aż 63 uczniów. Niektórzy rozwiązywali 2 wersje testu – w języku angielskim i niemieckim, informuje anglistka Magdalena Mazurek. Zwycięzcami konkursu z języka angielskiego zostali:
I Miejsce - Olesia Pyrch (kl.2T)
II Miejsce – Wiktor Karaś (kl.1A)
III Miejsce – Jakub Turański (kl.1A)

W konkursie z języka niemieckiego najlepsi okazali się:
Piotr Żurawski (kl.4A) – I Miejsce
Krzysztof Karaś (kl.3D) – II Miejsce
Tomasz Pitak (kl.1D) – III Miejsce.

    skwowbikn3    skwowbikn4

    Program kulturowy jest istotnym i nieodzownym elementem projektów mobilności uczniów w sektorze Kształcenie i szkolenia zawodowe. Czterotygodniowy pobyt w Maladze w ramach projektu „Europejskie praktyki EUROSUKCES” pozwala uczniom Regionalnego Centrum Edukacji Zawodowej poznawać bogactwo i różnorodność kultury hiszpańskiej oraz doskonalić kompetencje międzykulturowe.

    Podczas pierwszego weekendu swojego pobytu w Maladze uczniowie odwiedzili kilka miejsc o niebagatelnym znaczeniu historycznym i kulturowym. Jednym z nich jest Muzeum Pabla Picasso. Malaga jest miejscem urodzenia Pabla Picasso (1881 – 1973), jednego z najwybitniejszych i najbardziej wpływowych artystów XX wieku. Muzeum w Maladze otwarto w 2003 roku, a główną część jego zbiorów stanowi 285 prac artysty przekazanych przez jego rodzinę. Muzeum mieści się w budynku Palacio de Buenavista, pochodzącym z XVI w. Kolejne miejsce to Centro de Arte Contemporáneo w Maladze czyli Centrum Sztuki Współczesnej. Jest to muzeum, którego misją jest upowszechnianie sztuk wizualnych z trzeciej części XX w. aż do chwili obecnej. Otwarte w 2003 roku, CAC Malaga w innowacyjny i dynamiczny sposób prezentuje nowe trendy, prądy i koncepcje sztuki. Uczestnicy projektu zwiedzili również fortecę Alcazaba w Maladze, zbudowaną na początku XI w., której pierwotnym celem była obrona przed piratami. Alcazaba składa się z pałaców, wewnętrznych cytadel oraz bastionów i jest to prototyp architektury militarnej tego typu, a także najlepiej zachowana twierdza Maurów w Hiszpanii. Zbudowana jest na wzgórzu w środku miasta, skąd roztacza się imponująca panorama na Malagę.

    Elementem kultury hiszpańskiej, którego mogą zakosztować - w dosłownym znaczeniu - nasi uczniowie, jest również regionalna kuchnia. Obszar południowej Hiszpanii to kuchnia andaluzyjska, która ma tradycje arabskie. W tych stronach przyrządza się mięsa z rożna, sosy z dodatkiem kminku lub szafranu oraz słodycze z tłuczonych migdałów. Powszechnie używa się pomidorów i papryki.
Z tego regionu pochodzą przekąski tapas, które serwowane są w całej Hiszpanii.

    Uczestnicy projektu oraz ich opiekunowie, Pani Anna Hasiak – Tofilska oraz Pan Robert Małek, na bieżąco dzielą się swoimi wrażeniami z pobytu w Maladze. „Hiszpania jest wspaniała” – piszą nasi uczniowie – „ludzie są bardzo przyjaźni, z językiem dajemy sobie radę. Każdą chwilę staramy się wykorzystać i wszystkie obawy, które mieliśmy szybko zniknęły”.

Alicja Świder
Grażyna Suchecka

Więcej:
http://www.museopicassomalaga.org/en
http://cacmalaga.eu/

Obejrzyj galerię zdjęć.


Dokument powstał w wyniku realizacji projektu sfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach programu PO WER. Dokument odzwierciedla jedynie stanowisko jego autorów. Unia Europejska oraz Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji nie ponoszą odpowiedzialności za jego zawartość merytoryczną. Publikacja bezpłatna.

Copyright © 2015. All Rights Reserved.