Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

     Szesnastu uczniów Regionalnego Centrum Edukacji Zawodowej w Nisku poleciało do Hiszpanii. Podróż do Malagi, w której się zatrzymali to początek nowych doświadczeń zawodowych i kulturowych młodzieży z klas trzecich tej szkoły.

Przygotowania uczestników do wyjazdu na praktyki zawodowe w Hiszpanii trwały od września 2016r. Zajęcia prowadzono w ramach projektu „Europejskie Praktyki EUROSUKCES” zatwierdzonego do realizacji ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój (PO WER) w ramach projektu „Staże zagraniczne dla uczniów i absolwentów szkół zawodowych oraz mobilność kadry kształcenia zawodowego”.
Szesnastu uczniów z klas technik ekonomista, technik organizacji reklamy i technik geodeta uczestniczyło m.in. w dodatkowych zajęciach pozalekcyjnych z języka angielskiego i integrowali się w ramach przygotowania pedagogicznego. Takie kulturowo-językowe zajęcia miały na celu otwarcie na inną kulturę, integrację międzyprzedmiotową, umiejętność współpracy i utrwalenie fachowego słownictwa w języku angielskim w zakresie słownictwa zawodowego.

W ciągu semestru odbywały się spotkania nie tylko z uczniami ale też z ich rodzicami, opiekunami. Tuż przed wyjazdem na praktykę do Hiszpanii uczestnicy i rodzice spotkali się z dyrektorem RCEZ Wacławem Piędlem oraz otrzymali dyplomy, podręczniki i materiały biurowe.

Po szczęśliwym lądowaniu, uczniowie pod opieką nauczycieli spotkali się już w pierwszym dniu z pracownikami firmy Tribeka, a także poznali swoje miejsca praktyk. Teraz przed nimi miesiąc pracy i pobytu w Hiszpanii.

Wychowawcy i opiekunowie grupy projektowej: Joanna Czubat-Szlendak, Robert Małek, Anna Hasiak-Tofilska, Grażyna Habigier-Pipska, Magdalena Mazurek. Zespół projektowy tworzą: Bogusław Bielak, Stanisław Królikowski, Grażyna Suchecka i Alicja Świder, a przygotowanie pedagogiczne poprowadził Ryszard Budkowski - pedagog szkolny.

Obejrzyj galerię zdjęć.

Dokument powstał w wyniku realizacji projektu sfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach programu PO WER. Dokument odzwierciedla jedynie stanowisko jego autorów. Unia Europejska oraz Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji nie ponoszą odpowiedzialności za jego zawartość merytoryczną. Publikacja bezpłatna.

Umowa Strzelec 4W dniu 10 lutego 2017 roku, w Starostwie Powiatowym w Nisku podpisano umowę o współpracy, pomiędzy Regionalnym Centrum Edukacji Zawodowej w Nisku a Jednostką Strzelecką 2096 „Strzelec”. Podpisanie umowy ma na celu patriotyczne wychowanie młodzieży w szacunku do ideałów ojczystej historii, popularyzowanie edukacji obywatelskiej oraz obronnej. Celem porozumienia jest również urozmaicenie zajęć, ale przede wszystkim, prowadzenie klasy wojskowej, w kwestiach związanych z wojskowością, mundurem, zajęciami, typowymi dla zawodowych żołnierzy.

W imieniu „Strzelca”, dokument podpisał Komendant Okręgu Rzeszowskiego Związku Strzeleckiego „Strzelec” insp. ZS Marek Matuła, zaś w imieniu szkoły dyrektor Wacław Piędel.
Podpisanie umowy było jednym z elementów tworzenia w RCEZ, od przyszłego roku szkolnego, klasy o profilu mundurowym.

Przy zawieraniu umowy, obecny był Starosta Niżański Robert Bednarz, który wypowiedział się wobec stron, o doniosłości porozumienia i wyjątkowym znaczeniu, jakie nowopowstała klasa o profilu mundurowym, będzie miała w ofercie szkolnictwa ponadgimnazjalnego Powiatu Niżańskiego.

Dzięki współpracy ze „Strzelcem” i wsparciu Powiatu Niżańskiego, uczniowie klasy wojskowej zdobędą umiejętności i taką wiedzę, która pozwoli im w przyszłości kontynuować karierę wojskową, czy to w kolejnych szkołach, czy na uczelniach wyższych.

Źródło: Starostwo Powiatowe w Nisku

  Umowa Strzelec 2   Umowa Strzelec 3

 



    W Regionalnym Centrum Edukacji Zawodowej w Nisku od września 2016 trwały przygotowania uczestników do wyjazdu na praktyki zawodowe do Malagi w Hiszpanii w ramach projektu „Europejskie Praktyki EUROSUKCES” zatwierdzonego do realizacji ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój (PO WER) w ramach projektu „Staże zagraniczne dla uczniów i absolwentów szkół zawodowych oraz mobilność kadry kształcenia zawodowego”

    Szesnastu uczestników mobilności z klas trzecich technikum kształcących się w zawodach technik ekonomista, technik organizacji reklamy i technik geodeta w dniu 12.02.2017 r. wyruszyło w drogę do Malagi. Podróż do Warszawy, następnie samolot do Malagi to początek nowych doświadczeń zawodowych i kulturowych grupy uczniów z Niska.

    W pierwszym dniu spotkali się z pracownikami firmy Tribeka, poznali swoje miejsca praktyk oraz miasto Malaga. Przed nimi miesiąc pracy i pobytu w Hiszpanii. Czekamy na dalsze informacje i życzymy powodzenia!

Obejrzyj galerię zdjęć.


Dokument powstał w wyniku realizacji projektu sfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach programu PO WER. Dokument odzwierciedla jedynie stanowisko jego autorów. Unia Europejska oraz Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji nie ponoszą odpowiedzialności za jego zawartość merytoryczną. Publikacja bezpłatna.

     

    W Regionalnym Centrum Edukacji Zawodowej w Nisku od września 2016 trwały przygotowania uczestników do wyjazdu na praktyki zawodowe do Malagi w Hiszpanii w ramach projektu „Europejskie Praktyki EUROSUKCES” zatwierdzonego do realizacji ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój (PO WER) w ramach projektu „Staże zagraniczne dla uczniów i absolwentów szkół zawodowych oraz mobilność kadry kształcenia zawodowego”

    Szesnastu uczestników mobilności z klas trzecich technikum kształcących się w zawodach technik ekonomista, technik organizacji reklamy i technik geodeta odbyło zajęcia z przygotowania kulturowo-językowego i przygotowania pedagogicznego. Uczniowie uczestniczyli w dodatkowych zajęciach pozalekcyjnych z języka angielskiego i integrowali się w ramach przygotowania pedagogicznego .
- Program z przygotowania kulturowo-językowego został napisany na potrzeby projektu mobilności. Istotnym elementem tego programu jest możliwość wykorzystania zajęć z języka angielskiego do osiągnięcia szerszych celów edukacyjnych, takich jak otwarcie na inną kulturę, integrację międzyprzedmiotową i umiejętność współpracy. Uczniowie systematycznie korzystali z dodatkowych zajęć z języka angielskiego, zostawali po planowych lekcjach i przyjeżdżali w wolne dni w czasie ferii zimowych- mówią, nauczyciele języka angielskiego.
Podstawowym celem zajęć jest wprowadzenie i utrwalenie fachowego słownictwa w języku angielskim w zakresie słownictwa zawodowego, aby dobrze przygotować młodzież do wykonywania zadań podczas praktyki zawodowej. Uczestnicy otrzymali zestaw podręczników, słownik i materiały biurowe.

    W ciągu semestru odbywały się spotkania informacyjne z uczniami i ich rodzicami, opiekunami a na ostatnim z nich, tj.9.02.2017 r., uczestnicy otrzymali dyplomy ukończenia tej bardzo ważnej części realizacji projektu tj. przygotowania kulturowo-językowego i pedagogicznego. Na spotkaniu obecni byli dyrektor RCEZ Wacław Piędel, rodzice, wychowawcy:, Joanna Czubat-Szlendak i Robert Małek, opiekunowie: Robert Małek, Anna Hasiak-Tofilska, Grażyna Habigier-Pipska, Magdalena Mazurek i zespół projektowy: Bogusław Bielak, Stanisław Królikowski, Grażyna Suchecka i Alicja Świder.
Zajęcia dodatkowe prowadzili: Magdalena Mazurek, Joanna Czubat-Szlendak i Robert Małek. Przygotowanie pedagogiczne Ryszard Budkowski - pedagog szkolny.

    Uczestnicy projektu zostali objęci ankietą, której celem było dokonanie ewaluacji prowadzonych zajęć z przygotowania kulturowo-językowego. Wyniki ankiety wskazują, że uczestnicy wyrażają zadowolenie z prowadzonych zajęć i mają poczucie, że ich kompetencje językowo-kulturowe są rozwijane.

    Życzymy powodzenia!

Obejrzyj galerię zdjęć.


Dokument powstał w wyniku realizacji projektu sfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach programu PO WER. Dokument odzwierciedla jedynie stanowisko jego autorów. Unia Europejska oraz Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji nie ponoszą odpowiedzialności za jego zawartość merytoryczną. Publikacja bezpłatna.

Copyright © 2015. All Rights Reserved.