Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

   

    Elektrycy, elektronicy, informatycy i mechatronicy – uczniowie klas trzecich RCEZ pojechali do Niemiec na 4-tygodniowe praktyki zawodowe.

    „Europejska praktyka jako perspektywa rozwoju osobistego i zawodowego” to trwający już drugi rok projekt mobilności realizowany w Regionalnym Centrum Edukacji Zawodowej w Nisku w ramach „Staże zagraniczne dla uczniów i absolwentów szkół zawodowych oraz mobilność kadry kształcenia zawodowego” realizowanego ze środków PO WER na zasadach Programu Erasmus+ sektor Kształcenie i szkolenia zawodowe, dzięki któremu grupa 26 uczniów kształcących się w zawodach: technik elektryk, technik elektronik, technik informatyk i technik mechatronik może brać udział w zagranicznych praktykach zawodowych.

    I tak, 12 marca 2017 o 3.00, grupa 26 uczniów Regionalnego Centrum Edukacji Zawodowej wyjechała do Berlina i Schkeuditz k/Lipska w Niemczech na praktyki zawodowe.

    Podróż do Berlina i Schkeuditz poprzedziło przygotowanie kulturowo-językowe oraz przygotowanie z zakresu zarządzania ryzykiem. Tuż przed odjazdem zostało zorganizowane spotkanie z dyrekcją, uczestnikami, rodzicami i opiekunami. Zostały wręczone dyplomy ukończenia przygotowania kulturowo-językowego z języka niemieckiego zawodowego oraz zarządzania ryzykiem. Dokumenty wręczali: Anna Brak wicedyrektor RCEZ, Bartłomiej Winogrodzki, kierownik kształcenia praktycznego oraz Alicja Świder, koordynator projektu Opiekunowie grupy to nauczyciele przedmiotów zawodowych i języka niemieckiego: Konrad Dąbek, Grzegorz Maziarz, Elżbieta Wojciechowska i Ewa Kapłońska. Przygotowanie kulturowo-językowe przeprowadziły Joanna Mroczek i Anna Sobiło, a przygotowanie z zakresu zarządzania ryzykiem Bartłmiej Winogrodzki.

    Podczas spotkania zostały przekazane informacje dotyczące organizacji podróży, miejsc praktyk i praktyczne porady dotyczące czasu pobytu w Niemczech. Zespół projektowy tworzą: Alicja Świder, Grażyna Suchecka, Bogusław Bielak i Stanisław Królikowski.
Powodzenia i czekamy na dalsze informacje z Niemiec :)

Obejrzyj galerię zdjęć.

 
Dokument powstał w wyniku realizacji projektu sfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach programu PO WER. Dokument odzwierciedla jedynie stanowisko jego autorów. Unia Europejska oraz Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji nie ponoszą odpowiedzialności za jego zawartość merytoryczną. Publikacja bezpłatna.

W marcu nasza szkoła podjęła działania, kórych celem jest zaprezentowanie oferty edukacyjnej uczniom klas trzecich szkół gimnazjalnych. Jednym z ostatnich wyjazdów było spotkanie szkół na Targach Edukacyjnych w Zespole Szkół w Ulanowie. RCEZ reprezentował dyrektor Wacław Piędel oraz nauczyciele: Marian Chrapko, Anna Pucko i Tomasz Wieleba, którzy omówili szeroką ofertę edukacyjną, działalność szkoły i najważniejsze projekty, w które jest zaangażowana. Prezentację szkoły wzbogaciła także obecność uczniów ze Związku Strzeleckiego "Strzelec". Mateusz Czopik i Paweł Madej, opowiedzieli gimnazjalistom z czym wiąże się przynależność do jednostki i omówili zasadność utworzenia w RCEZ klasy mundurowej. Pan Tomasz Wieleba zorganizował stanowisko specjalistyczne i zachęcał młodzież do obejrzenia drukarki 3D, a uczniowie z Ukrainy zaprezentowali gimnazjalistom sterowane roboty LEGO. Dziękujemy ZS w Ulanowie za zaproszenie oraz za fotografie wykonane przez panią Katarzynę Domaradzką.

Obejrzyj galerię zdjęć.

Gimnazjaliści z powiatu niżańskiego i stalowowolskiego spotkali się po raz trzeci na konkursie "Młody elektryk". Organizatorem konkursu było Regionalne Centrum Edukacji Zawodowej w Nisku, czyli szkoła do niedawna popularnie nazywana "elektrykiem". Młodzież musiała zmierzyć się z zadaniami w dwóch etapach: części teoretycznej-testowej i części praktycznej, w której łączyli układy oświetleniowe. Takie działania mają na celu wzbudzenie zainteresowania wśród młodzieży tematyką techniczną - wyjaśnia jeden z organizatorów, nauczyciel Tomasz Andreasik. Tego samego dnia nastąpiło rozstrzygnięcie konkursu. Komisja w składzie: Tomasz Andreasik, Marian Chrapko i Andrzej Habigier ogłosiła, że najlepszy w konkursie okazał się Jakub Porcja, drugie miejsce zdobył Maciej Ostolski a trzecie Dominik Nicałek - wszyscy chłopcy to uczniowie niżańskiego gimnazjum nr 1. Uczestnicy i laureaci otrzymali pamiątkowe dyplomy oraz nagrody rzeczowe ufundowane przez Starostę Niżańskiego Roberta Bednarza.

Obejrzyj galerię zdjęć.

 

24 lutego 2017 roku uczennice klasy 1T naszej szkoły – Aleksandra Młynarska oraz Wiktoria Zalewska wzięły udział w etapie regionalnym Konkursu „Poznaj swoje prawa w pracy”. Konkurs odbył się w Rzeszowie i został zorganizowany w ramach programu edukacyjnego „Kultura bezpieczeństwa”. Celem konkursu jest popularyzowanie wiedzy dotyczącej przepisów prawnej ochrony pracy, w tym przepisów bhp, wśród uczniów szkół ponadgimnazjalnych. Organizatorem konkursu jest Państwowa Inspekcja Pracy (Główny Inspektorat Pracy i Okręgowe Inspektoraty Pracy). Zadaniem uczniów było rozwiązanie testu z zakresu prawa pracy składającego się z 35 pytań. Nasze uczennice zaprezentowały bardzo wysoki poziom wiedzy zdobywając po 31 punktów na 35 możliwych do zdobycia.
Gratulujemy.

Katarzyna Przybylska

  

    Praktyki zagraniczne uczniów Regionalnego Centrum Edukacji Zawodowej w Nisku, realizowane w Maladze w ramach projektu „Europejskie praktyki EUROSUKCES” ("Staże zagraniczne dla uczniów i absolwentów szkół zawodowych oraz mobilność kadry kształcenia zawodowego" w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój ) są już na półmetku. Po dwóch tygodniach pracy, nasi uczniowie zaaklimatyzowali się w firmach, a z otrzymywanych na bieżąco informacji wynika, że dobrze wywiązują się z powierzonych im obowiązków.

Technik geodeta

    Monika Wolicka, Paulina Sowa, Norbert Piłat, Mateusz Kata, Marcin Hetel oraz Sławomir Gancarz - realizują swój staż zawodowy w firmie GESTION 360. Jak piszą nasi uczniowie, jest to wysoko wyspecjalizowana i reprezentująca wysokie standardy firma działająca w branży geodezyjnej. Na początkowym etapie stażu uczniowie zajmowali się projektowaniem budynków z wykorzystaniem oprogramowania AutoCAD.

Technik ekonomista i technik organizacji reklamy

    W firmie BEDOYA GRUPO LKH w ramach projektu pracują Ewelina Kruk (technik ekonomista) i Aleksandra Kopeć (technik organizacji reklamy). Firma ta prowadzi działalność w zakresie dystrybucji produktów spożywczych. Nasze uczennice zajmują się przede wszystkim pracą z fakturami – ich segregowaniem, oznaczaniem, monitorowaniem, weryfikowaniem ich poprawności oraz przygotowywanie materiałów reklamowych. Miejscem pracy Justyny Piróg i Moniki Zawady jest firma QQ BIKE, zajmująca się wynajmem rowerów, gokartów oraz pojazdów Segway. Uczennice zajmują się bezpośrednią obsługą klientów oraz prowadzą dokumentację w firmie. ASSOCIACION ARRABAL to stowarzyszenie, w którym swój staż zawodowy realizują Joanna Gancarz (technik ekonomista) oraz Magdalena Pliszka (technik organizacji reklamy). Organizacja ta prowadzi działalność w zakresie doradztwa zawodowego, oferuje szkolenia w różnych dziedzinach, a także stanowi lokalny ośrodek zatrudnienia. Zadania naszych uczennic to wyszukiwanie programów do zarządzania firmą, praca w programie Microsoft 365 oraz opracowywanie pytań do formularza zgłoszeniowego do wolontariatu. Jak piszą uczennice – „Relacje ze współpracownikami są dobre, wszyscy są mili i wyrozumiali”. Katarzyna Butryn i Barbara Tabor realizują program praktyki zawodowej dla zawodu technik organizacji reklamy w firmie PRIMA RENT, która zajmuje się wypożyczaniem rowerów, skuterów i samochodów. Nasze uczennice wykonują zadania związane z obsługą klientów, dokumentacją firmy oraz poszukiwaniem nowych potencjalnych klientów. Kolejne miejsca praktyk to PLATFORMA DEL VOLUNTADO DE MALAGA oraz AMELGAR, bliźniacze organizacje typu non-profit znajdujące się w tej samej lokalizacji i zajmujące się zapewnieniem wsparcia dla m.in. osób niepełnosprawnych. Swoje staże w zawodzie technik ekonomista realizują tam Wiktoria Żak oraz Karolina Komsa. Wykonują zadania takie jak porządkowanie i segregowanie dokumentacji, skanowanie oraz tworzenie prezentacji multimedialnej dotyczącej działań firmy od początku jej istnienia.

    Wszyscy uczestnicy projektu w czasie swojej pracy w różnych firmach wykazują duże zaangażowanie w powierzane obowiązki i starają się zastosować zdobytą wiedzę w praktyce.

Alicja Świder i Grażyna Suchecka

Obejrzyj galerię zdjęć.


Dokument powstał w wyniku realizacji projektu sfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach programu PO WER. Dokument odzwierciedla jedynie stanowisko jego autorów. Unia Europejska oraz Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji nie ponoszą odpowiedzialności za jego zawartość merytoryczną. Publikacja bezpłatna.

Copyright © 2015. All Rights Reserved.