Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

  

    Praktyki zagraniczne uczniów Regionalnego Centrum Edukacji Zawodowej w Nisku, realizowane w Maladze w ramach projektu „Europejskie praktyki EUROSUKCES” ("Staże zagraniczne dla uczniów i absolwentów szkół zawodowych oraz mobilność kadry kształcenia zawodowego" w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój ) są już na półmetku. Po dwóch tygodniach pracy, nasi uczniowie zaaklimatyzowali się w firmach, a z otrzymywanych na bieżąco informacji wynika, że dobrze wywiązują się z powierzonych im obowiązków.

Technik geodeta

    Monika Wolicka, Paulina Sowa, Norbert Piłat, Mateusz Kata, Marcin Hetel oraz Sławomir Gancarz - realizują swój staż zawodowy w firmie GESTION 360. Jak piszą nasi uczniowie, jest to wysoko wyspecjalizowana i reprezentująca wysokie standardy firma działająca w branży geodezyjnej. Na początkowym etapie stażu uczniowie zajmowali się projektowaniem budynków z wykorzystaniem oprogramowania AutoCAD.

Technik ekonomista i technik organizacji reklamy

    W firmie BEDOYA GRUPO LKH w ramach projektu pracują Ewelina Kruk (technik ekonomista) i Aleksandra Kopeć (technik organizacji reklamy). Firma ta prowadzi działalność w zakresie dystrybucji produktów spożywczych. Nasze uczennice zajmują się przede wszystkim pracą z fakturami – ich segregowaniem, oznaczaniem, monitorowaniem, weryfikowaniem ich poprawności oraz przygotowywanie materiałów reklamowych. Miejscem pracy Justyny Piróg i Moniki Zawady jest firma QQ BIKE, zajmująca się wynajmem rowerów, gokartów oraz pojazdów Segway. Uczennice zajmują się bezpośrednią obsługą klientów oraz prowadzą dokumentację w firmie. ASSOCIACION ARRABAL to stowarzyszenie, w którym swój staż zawodowy realizują Joanna Gancarz (technik ekonomista) oraz Magdalena Pliszka (technik organizacji reklamy). Organizacja ta prowadzi działalność w zakresie doradztwa zawodowego, oferuje szkolenia w różnych dziedzinach, a także stanowi lokalny ośrodek zatrudnienia. Zadania naszych uczennic to wyszukiwanie programów do zarządzania firmą, praca w programie Microsoft 365 oraz opracowywanie pytań do formularza zgłoszeniowego do wolontariatu. Jak piszą uczennice – „Relacje ze współpracownikami są dobre, wszyscy są mili i wyrozumiali”. Katarzyna Butryn i Barbara Tabor realizują program praktyki zawodowej dla zawodu technik organizacji reklamy w firmie PRIMA RENT, która zajmuje się wypożyczaniem rowerów, skuterów i samochodów. Nasze uczennice wykonują zadania związane z obsługą klientów, dokumentacją firmy oraz poszukiwaniem nowych potencjalnych klientów. Kolejne miejsca praktyk to PLATFORMA DEL VOLUNTADO DE MALAGA oraz AMELGAR, bliźniacze organizacje typu non-profit znajdujące się w tej samej lokalizacji i zajmujące się zapewnieniem wsparcia dla m.in. osób niepełnosprawnych. Swoje staże w zawodzie technik ekonomista realizują tam Wiktoria Żak oraz Karolina Komsa. Wykonują zadania takie jak porządkowanie i segregowanie dokumentacji, skanowanie oraz tworzenie prezentacji multimedialnej dotyczącej działań firmy od początku jej istnienia.

    Wszyscy uczestnicy projektu w czasie swojej pracy w różnych firmach wykazują duże zaangażowanie w powierzane obowiązki i starają się zastosować zdobytą wiedzę w praktyce.

Alicja Świder i Grażyna Suchecka

Obejrzyj galerię zdjęć.


Dokument powstał w wyniku realizacji projektu sfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach programu PO WER. Dokument odzwierciedla jedynie stanowisko jego autorów. Unia Europejska oraz Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji nie ponoszą odpowiedzialności za jego zawartość merytoryczną. Publikacja bezpłatna.

Konkurs rozpoczął się w grudniu etapem szkolnym, w którym udział wzięło 25 uczniów RCEZ. Szkolna Komisja Konkursowa w składzie: Krzysztof Kolasiński, Anna Hasiak-Tofilska, Marian Chrapko przeprowadziła konkurs, w wyniku którego do etapu drugiego dostali się Krzysztof Chrząstek z kl. 3A, Krystian Palczak z kl. 3D, Mateusz Czopik z kl. 2D, Kubik Sebastian z kl. 1A.

21 lutego 2017 r. uczniowie wzięli udział w drugim etapie KWT, który przeprowadzono w Zespole Szkół Technicznych i Ogólnokształcących w Jarosławiu. W tych eliminacjach brało udział około 100 uczestników z województwa podkarpackiego. Do trzeciego, końcowego etapu zakwalifikowało się 40 najlepszych zawodników, w tym trzech z RCEZ. W finale wezmą udział: Mateusz Czopik, Sebastian Kubik i Krystian Palczak.

8 lutego 2017r. w auli RCEZ odbył się XIII Szkolny Konkurs Wiedzy o Wielkiej Brytanii i Krajach Niemieckojęzycznych. Konkurs był przeprowadzony w formie testu przez nauczycieli języków obcych. Celem nadrzędnym konkursu było motywowanie uczniów do nauki języków obcych oraz poznawania innych kultur.

Tegoroczna edycja cieszyła się sporym zainteresowaniem, a z pytaniami zmagało się aż 63 uczniów. Niektórzy rozwiązywali 2 wersje testu – w języku angielskim i niemieckim, informuje anglistka Magdalena Mazurek. Zwycięzcami konkursu z języka angielskiego zostali:
I Miejsce - Olesia Pyrch (kl.2T)
II Miejsce – Wiktor Karaś (kl.1A)
III Miejsce – Jakub Turański (kl.1A)

W konkursie z języka niemieckiego najlepsi okazali się:
Piotr Żurawski (kl.4A) – I Miejsce
Krzysztof Karaś (kl.3D) – II Miejsce
Tomasz Pitak (kl.1D) – III Miejsce.

    skwowbikn3    skwowbikn4

    Program kulturowy jest istotnym i nieodzownym elementem projektów mobilności uczniów w sektorze Kształcenie i szkolenia zawodowe. Czterotygodniowy pobyt w Maladze w ramach projektu „Europejskie praktyki EUROSUKCES” pozwala uczniom Regionalnego Centrum Edukacji Zawodowej poznawać bogactwo i różnorodność kultury hiszpańskiej oraz doskonalić kompetencje międzykulturowe.

    Podczas pierwszego weekendu swojego pobytu w Maladze uczniowie odwiedzili kilka miejsc o niebagatelnym znaczeniu historycznym i kulturowym. Jednym z nich jest Muzeum Pabla Picasso. Malaga jest miejscem urodzenia Pabla Picasso (1881 – 1973), jednego z najwybitniejszych i najbardziej wpływowych artystów XX wieku. Muzeum w Maladze otwarto w 2003 roku, a główną część jego zbiorów stanowi 285 prac artysty przekazanych przez jego rodzinę. Muzeum mieści się w budynku Palacio de Buenavista, pochodzącym z XVI w. Kolejne miejsce to Centro de Arte Contemporáneo w Maladze czyli Centrum Sztuki Współczesnej. Jest to muzeum, którego misją jest upowszechnianie sztuk wizualnych z trzeciej części XX w. aż do chwili obecnej. Otwarte w 2003 roku, CAC Malaga w innowacyjny i dynamiczny sposób prezentuje nowe trendy, prądy i koncepcje sztuki. Uczestnicy projektu zwiedzili również fortecę Alcazaba w Maladze, zbudowaną na początku XI w., której pierwotnym celem była obrona przed piratami. Alcazaba składa się z pałaców, wewnętrznych cytadel oraz bastionów i jest to prototyp architektury militarnej tego typu, a także najlepiej zachowana twierdza Maurów w Hiszpanii. Zbudowana jest na wzgórzu w środku miasta, skąd roztacza się imponująca panorama na Malagę.

    Elementem kultury hiszpańskiej, którego mogą zakosztować - w dosłownym znaczeniu - nasi uczniowie, jest również regionalna kuchnia. Obszar południowej Hiszpanii to kuchnia andaluzyjska, która ma tradycje arabskie. W tych stronach przyrządza się mięsa z rożna, sosy z dodatkiem kminku lub szafranu oraz słodycze z tłuczonych migdałów. Powszechnie używa się pomidorów i papryki.
Z tego regionu pochodzą przekąski tapas, które serwowane są w całej Hiszpanii.

    Uczestnicy projektu oraz ich opiekunowie, Pani Anna Hasiak – Tofilska oraz Pan Robert Małek, na bieżąco dzielą się swoimi wrażeniami z pobytu w Maladze. „Hiszpania jest wspaniała” – piszą nasi uczniowie – „ludzie są bardzo przyjaźni, z językiem dajemy sobie radę. Każdą chwilę staramy się wykorzystać i wszystkie obawy, które mieliśmy szybko zniknęły”.

Alicja Świder
Grażyna Suchecka

Więcej:
http://www.museopicassomalaga.org/en
http://cacmalaga.eu/

Obejrzyj galerię zdjęć.


Dokument powstał w wyniku realizacji projektu sfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach programu PO WER. Dokument odzwierciedla jedynie stanowisko jego autorów. Unia Europejska oraz Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji nie ponoszą odpowiedzialności za jego zawartość merytoryczną. Publikacja bezpłatna.

     Szesnastu uczniów Regionalnego Centrum Edukacji Zawodowej w Nisku poleciało do Hiszpanii. Podróż do Malagi, w której się zatrzymali to początek nowych doświadczeń zawodowych i kulturowych młodzieży z klas trzecich tej szkoły.

Przygotowania uczestników do wyjazdu na praktyki zawodowe w Hiszpanii trwały od września 2016r. Zajęcia prowadzono w ramach projektu „Europejskie Praktyki EUROSUKCES” zatwierdzonego do realizacji ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój (PO WER) w ramach projektu „Staże zagraniczne dla uczniów i absolwentów szkół zawodowych oraz mobilność kadry kształcenia zawodowego”.
Szesnastu uczniów z klas technik ekonomista, technik organizacji reklamy i technik geodeta uczestniczyło m.in. w dodatkowych zajęciach pozalekcyjnych z języka angielskiego i integrowali się w ramach przygotowania pedagogicznego. Takie kulturowo-językowe zajęcia miały na celu otwarcie na inną kulturę, integrację międzyprzedmiotową, umiejętność współpracy i utrwalenie fachowego słownictwa w języku angielskim w zakresie słownictwa zawodowego.

W ciągu semestru odbywały się spotkania nie tylko z uczniami ale też z ich rodzicami, opiekunami. Tuż przed wyjazdem na praktykę do Hiszpanii uczestnicy i rodzice spotkali się z dyrektorem RCEZ Wacławem Piędlem oraz otrzymali dyplomy, podręczniki i materiały biurowe.

Po szczęśliwym lądowaniu, uczniowie pod opieką nauczycieli spotkali się już w pierwszym dniu z pracownikami firmy Tribeka, a także poznali swoje miejsca praktyk. Teraz przed nimi miesiąc pracy i pobytu w Hiszpanii.

Wychowawcy i opiekunowie grupy projektowej: Joanna Czubat-Szlendak, Robert Małek, Anna Hasiak-Tofilska, Grażyna Habigier-Pipska, Magdalena Mazurek. Zespół projektowy tworzą: Bogusław Bielak, Stanisław Królikowski, Grażyna Suchecka i Alicja Świder, a przygotowanie pedagogiczne poprowadził Ryszard Budkowski - pedagog szkolny.

Obejrzyj galerię zdjęć.

Dokument powstał w wyniku realizacji projektu sfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach programu PO WER. Dokument odzwierciedla jedynie stanowisko jego autorów. Unia Europejska oraz Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji nie ponoszą odpowiedzialności za jego zawartość merytoryczną. Publikacja bezpłatna.

Copyright © 2015. All Rights Reserved.