Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

8 lutego 2017r. w auli RCEZ odbył się XIII Szkolny Konkurs Wiedzy o Wielkiej Brytanii i Krajach Niemieckojęzycznych. Konkurs był przeprowadzony w formie testu przez nauczycieli języków obcych. Celem nadrzędnym konkursu było motywowanie uczniów do nauki języków obcych oraz poznawania innych kultur.

Tegoroczna edycja cieszyła się sporym zainteresowaniem, a z pytaniami zmagało się aż 63 uczniów. Niektórzy rozwiązywali 2 wersje testu – w języku angielskim i niemieckim, informuje anglistka Magdalena Mazurek. Zwycięzcami konkursu z języka angielskiego zostali:
I Miejsce - Olesia Pyrch (kl.2T)
II Miejsce – Wiktor Karaś (kl.1A)
III Miejsce – Jakub Turański (kl.1A)

W konkursie z języka niemieckiego najlepsi okazali się:
Piotr Żurawski (kl.4A) – I Miejsce
Krzysztof Karaś (kl.3D) – II Miejsce
Tomasz Pitak (kl.1D) – III Miejsce.

    skwowbikn3    skwowbikn4

    Program kulturowy jest istotnym i nieodzownym elementem projektów mobilności uczniów w sektorze Kształcenie i szkolenia zawodowe. Czterotygodniowy pobyt w Maladze w ramach projektu „Europejskie praktyki EUROSUKCES” pozwala uczniom Regionalnego Centrum Edukacji Zawodowej poznawać bogactwo i różnorodność kultury hiszpańskiej oraz doskonalić kompetencje międzykulturowe.

    Podczas pierwszego weekendu swojego pobytu w Maladze uczniowie odwiedzili kilka miejsc o niebagatelnym znaczeniu historycznym i kulturowym. Jednym z nich jest Muzeum Pabla Picasso. Malaga jest miejscem urodzenia Pabla Picasso (1881 – 1973), jednego z najwybitniejszych i najbardziej wpływowych artystów XX wieku. Muzeum w Maladze otwarto w 2003 roku, a główną część jego zbiorów stanowi 285 prac artysty przekazanych przez jego rodzinę. Muzeum mieści się w budynku Palacio de Buenavista, pochodzącym z XVI w. Kolejne miejsce to Centro de Arte Contemporáneo w Maladze czyli Centrum Sztuki Współczesnej. Jest to muzeum, którego misją jest upowszechnianie sztuk wizualnych z trzeciej części XX w. aż do chwili obecnej. Otwarte w 2003 roku, CAC Malaga w innowacyjny i dynamiczny sposób prezentuje nowe trendy, prądy i koncepcje sztuki. Uczestnicy projektu zwiedzili również fortecę Alcazaba w Maladze, zbudowaną na początku XI w., której pierwotnym celem była obrona przed piratami. Alcazaba składa się z pałaców, wewnętrznych cytadel oraz bastionów i jest to prototyp architektury militarnej tego typu, a także najlepiej zachowana twierdza Maurów w Hiszpanii. Zbudowana jest na wzgórzu w środku miasta, skąd roztacza się imponująca panorama na Malagę.

    Elementem kultury hiszpańskiej, którego mogą zakosztować - w dosłownym znaczeniu - nasi uczniowie, jest również regionalna kuchnia. Obszar południowej Hiszpanii to kuchnia andaluzyjska, która ma tradycje arabskie. W tych stronach przyrządza się mięsa z rożna, sosy z dodatkiem kminku lub szafranu oraz słodycze z tłuczonych migdałów. Powszechnie używa się pomidorów i papryki.
Z tego regionu pochodzą przekąski tapas, które serwowane są w całej Hiszpanii.

    Uczestnicy projektu oraz ich opiekunowie, Pani Anna Hasiak – Tofilska oraz Pan Robert Małek, na bieżąco dzielą się swoimi wrażeniami z pobytu w Maladze. „Hiszpania jest wspaniała” – piszą nasi uczniowie – „ludzie są bardzo przyjaźni, z językiem dajemy sobie radę. Każdą chwilę staramy się wykorzystać i wszystkie obawy, które mieliśmy szybko zniknęły”.

Alicja Świder
Grażyna Suchecka

Więcej:
http://www.museopicassomalaga.org/en
http://cacmalaga.eu/

Obejrzyj galerię zdjęć.


Dokument powstał w wyniku realizacji projektu sfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach programu PO WER. Dokument odzwierciedla jedynie stanowisko jego autorów. Unia Europejska oraz Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji nie ponoszą odpowiedzialności za jego zawartość merytoryczną. Publikacja bezpłatna.

     Szesnastu uczniów Regionalnego Centrum Edukacji Zawodowej w Nisku poleciało do Hiszpanii. Podróż do Malagi, w której się zatrzymali to początek nowych doświadczeń zawodowych i kulturowych młodzieży z klas trzecich tej szkoły.

Przygotowania uczestników do wyjazdu na praktyki zawodowe w Hiszpanii trwały od września 2016r. Zajęcia prowadzono w ramach projektu „Europejskie Praktyki EUROSUKCES” zatwierdzonego do realizacji ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój (PO WER) w ramach projektu „Staże zagraniczne dla uczniów i absolwentów szkół zawodowych oraz mobilność kadry kształcenia zawodowego”.
Szesnastu uczniów z klas technik ekonomista, technik organizacji reklamy i technik geodeta uczestniczyło m.in. w dodatkowych zajęciach pozalekcyjnych z języka angielskiego i integrowali się w ramach przygotowania pedagogicznego. Takie kulturowo-językowe zajęcia miały na celu otwarcie na inną kulturę, integrację międzyprzedmiotową, umiejętność współpracy i utrwalenie fachowego słownictwa w języku angielskim w zakresie słownictwa zawodowego.

W ciągu semestru odbywały się spotkania nie tylko z uczniami ale też z ich rodzicami, opiekunami. Tuż przed wyjazdem na praktykę do Hiszpanii uczestnicy i rodzice spotkali się z dyrektorem RCEZ Wacławem Piędlem oraz otrzymali dyplomy, podręczniki i materiały biurowe.

Po szczęśliwym lądowaniu, uczniowie pod opieką nauczycieli spotkali się już w pierwszym dniu z pracownikami firmy Tribeka, a także poznali swoje miejsca praktyk. Teraz przed nimi miesiąc pracy i pobytu w Hiszpanii.

Wychowawcy i opiekunowie grupy projektowej: Joanna Czubat-Szlendak, Robert Małek, Anna Hasiak-Tofilska, Grażyna Habigier-Pipska, Magdalena Mazurek. Zespół projektowy tworzą: Bogusław Bielak, Stanisław Królikowski, Grażyna Suchecka i Alicja Świder, a przygotowanie pedagogiczne poprowadził Ryszard Budkowski - pedagog szkolny.

Obejrzyj galerię zdjęć.

Dokument powstał w wyniku realizacji projektu sfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach programu PO WER. Dokument odzwierciedla jedynie stanowisko jego autorów. Unia Europejska oraz Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji nie ponoszą odpowiedzialności za jego zawartość merytoryczną. Publikacja bezpłatna.

Umowa Strzelec 4W dniu 10 lutego 2017 roku, w Starostwie Powiatowym w Nisku podpisano umowę o współpracy, pomiędzy Regionalnym Centrum Edukacji Zawodowej w Nisku a Jednostką Strzelecką 2096 „Strzelec”. Podpisanie umowy ma na celu patriotyczne wychowanie młodzieży w szacunku do ideałów ojczystej historii, popularyzowanie edukacji obywatelskiej oraz obronnej. Celem porozumienia jest również urozmaicenie zajęć, ale przede wszystkim, prowadzenie klasy wojskowej, w kwestiach związanych z wojskowością, mundurem, zajęciami, typowymi dla zawodowych żołnierzy.

W imieniu „Strzelca”, dokument podpisał Komendant Okręgu Rzeszowskiego Związku Strzeleckiego „Strzelec” insp. ZS Marek Matuła, zaś w imieniu szkoły dyrektor Wacław Piędel.
Podpisanie umowy było jednym z elementów tworzenia w RCEZ, od przyszłego roku szkolnego, klasy o profilu mundurowym.

Przy zawieraniu umowy, obecny był Starosta Niżański Robert Bednarz, który wypowiedział się wobec stron, o doniosłości porozumienia i wyjątkowym znaczeniu, jakie nowopowstała klasa o profilu mundurowym, będzie miała w ofercie szkolnictwa ponadgimnazjalnego Powiatu Niżańskiego.

Dzięki współpracy ze „Strzelcem” i wsparciu Powiatu Niżańskiego, uczniowie klasy wojskowej zdobędą umiejętności i taką wiedzę, która pozwoli im w przyszłości kontynuować karierę wojskową, czy to w kolejnych szkołach, czy na uczelniach wyższych.

Źródło: Starostwo Powiatowe w Nisku

  Umowa Strzelec 2   Umowa Strzelec 3

 



    W Regionalnym Centrum Edukacji Zawodowej w Nisku od września 2016 trwały przygotowania uczestników do wyjazdu na praktyki zawodowe do Malagi w Hiszpanii w ramach projektu „Europejskie Praktyki EUROSUKCES” zatwierdzonego do realizacji ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój (PO WER) w ramach projektu „Staże zagraniczne dla uczniów i absolwentów szkół zawodowych oraz mobilność kadry kształcenia zawodowego”

    Szesnastu uczestników mobilności z klas trzecich technikum kształcących się w zawodach technik ekonomista, technik organizacji reklamy i technik geodeta w dniu 12.02.2017 r. wyruszyło w drogę do Malagi. Podróż do Warszawy, następnie samolot do Malagi to początek nowych doświadczeń zawodowych i kulturowych grupy uczniów z Niska.

    W pierwszym dniu spotkali się z pracownikami firmy Tribeka, poznali swoje miejsca praktyk oraz miasto Malaga. Przed nimi miesiąc pracy i pobytu w Hiszpanii. Czekamy na dalsze informacje i życzymy powodzenia!

Obejrzyj galerię zdjęć.


Dokument powstał w wyniku realizacji projektu sfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach programu PO WER. Dokument odzwierciedla jedynie stanowisko jego autorów. Unia Europejska oraz Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji nie ponoszą odpowiedzialności za jego zawartość merytoryczną. Publikacja bezpłatna.

Copyright © 2015. All Rights Reserved.