RCEZ Nisko

Przygotowanie kulturowo-językowe i pedagogiczne zakończone. Pojechali do Malagi!

W Regionalnym Centrum Edukacji Zawodowej w Nisku od września 2016 trwały przygotowania uczestników do wyjazdu na praktyki zawodowe do Malagi w Hiszpanii w ramach projektu „Europejskie Praktyki EUROSUKCES” zatwierdzonego do realizacji ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój (PO WER) w ramach projektu „Staże zagraniczne dla uczniów i absolwentów szkół zawodowych oraz mobilność kadry kształcenia zawodowego”

Szesnastu uczestników mobilności z klas trzecich technikum kształcących się w zawodach technik ekonomista, technik organizacji reklamy i technik geodeta odbyło zajęcia z przygotowania kulturowo-językowego i przygotowania pedagogicznego. Uczniowie uczestniczyli w dodatkowych zajęciach pozalekcyjnych z języka angielskiego i integrowali się w ramach przygotowania pedagogicznego.

- Program z przygotowania kulturowo-językowego został napisany na potrzeby projektu mobilności. Istotnym elementem tego programu jest możliwość wykorzystania zajęć z języka angielskiego do osiągnięcia szerszych celów edukacyjnych, takich jak otwarcie na inną kulturę, integrację międzyprzedmiotową i umiejętność współpracy. Uczniowie systematycznie korzystali z dodatkowych zajęć z języka angielskiego, zostawali po planowych lekcjach i przyjeżdżali w wolne dni w czasie ferii zimowych - mówią, nauczyciele języka angielskiego.

Podstawowym celem zajęć jest wprowadzenie i utrwalenie fachowego słownictwa w języku angielskim w zakresie słownictwa zawodowego, aby dobrze przygotować młodzież do wykonywania zadań podczas praktyki zawodowej. Uczestnicy otrzymali zestaw podręczników, słownik i materiały biurowe.

W ciągu semestru odbywały się spotkania informacyjne z uczniami i ich rodzicami, opiekunami a na ostatnim z nich, tj.9.02.2017 r., uczestnicy otrzymali dyplomy ukończenia tej bardzo ważnej części realizacji projektu tj. przygotowania kulturowo-językowego i pedagogicznego. Na spotkaniu obecni byli dyrektor RCEZ Wacław Piędel, rodzice, wychowawcy:, Joanna Czubat-Szlendak i Robert Małek, opiekunowie: Robert Małek, Anna Hasiak-Tofilska, Grażyna Habigier-Pipska, Magdalena Mazurek i zespół projektowy: Bogusław Bielak, Stanisław Królikowski, Grażyna Suchecka i Alicja Świder. Zajęcia dodatkowe prowadzili: Magdalena Mazurek, Joanna Czubat-Szlendak i Robert Małek. Przygotowanie pedagogiczne Ryszard Budkowski - pedagog szkolny.

Uczestnicy projektu zostali objęci ankietą, której celem było dokonanie ewaluacji prowadzonych zajęć z przygotowania kulturowo-językowego. Wyniki ankiety wskazują, że uczestnicy wyrażają zadowolenie z prowadzonych zajęć i mają poczucie, że ich kompetencje językowo-kulturowe są rozwijane.

Życzymy powodzenia!

Dokument powstał w wyniku realizacji projektu sfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach programu PO WER. Dokument odzwierciedla jedynie stanowisko jego autorów. Unia Europejska oraz Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji nie ponoszą odpowiedzialności za jego zawartość merytoryczną. Publikacja bezpłatna.

Galeria zdjęć

🠈🠊

2020 MJ-U