Prowadzenie zajęć lekcyjnych w formie e-learning charakteryzuje się określonymi zasadami.
Cześć elementów charakterystycznych dla zajęć online występuje w formie synchronicznej czyli występuje kontakt w czasie rzeczywistym umożliwiający interakcję, jednakże ich większość odbywa się w trybie asynchronicznym. Nauczyciele praktycznej nauki zawodu starają się jak najwięcej zajęć prowadzić właśnie poprzez formę nauczania synchronicznego, gdyż kontakt w czasie rzeczywistym o wiele bardziej stymuluje ucznia do przyswajania i wdrażania nowego materiału.
Regionalne Centrum Edukacji Zawodowej stara się sprostać nauczaniu e-learningowemu na jak najwyższym poziomie. Lekcje prowadzone są w większości w czasie rzeczywistym, głównie na platformie MS Teams.
Poniżej krótka fotorelacja z kolejnych zajęć praktycznej nauki zawodu w naszej szkole. Pan mgr inż. Tomasz Wieleba, który prowadzi zajęcia w ramach Pracowni Eksploatacji i Programowania Urządzeń i Systemów Mechatronicznych przedstawił swoją lekcę w klasie 3 technikum mechatronicznego.
W klasie trzeciej uczniowie zdają egzamin praktyczny z kwalifikacji EE.02 - montaż, uruchamianie i konserwacja urządzeń i systemów mechatronicznych. W czasie zajęć przeprowadzono montaż, uruchomienie i testowanie elektropneumatycznego układu sterowania urządzenia mechatronicznego. Podobne czynności wykonuje uczeń na egzaminie zawodowym, więc tego typu prezentacja na pewno pomoże w przygotowaniach do niego. Z całą pewnością nie jest to doskonała forma przygotowań, ale w obecnej sytuacji jedyna możliwa - więc ją wykorzystujemy.